Friday 3 June 2011

puisi terakhir di KYUEM.

Assalamualaikum,

              Lumrah manusia bila sudah tiada baru nak menghargai. menghargai apa?? deng2..haa, semua la. Dari yang kecil-kecil sampai la yang ke besar-besar.maksud saya, dulu mula-mula masuk KY tiada la plak nak menghargai keindahan alam di Lembah Beringin ni. dok terperap dalam chalet. ni bila da nak abeh da, baru terhegeh-hegeh nak amek gambar , kalau boleh kat sume pelosok kolej ni..haha..(ni contoh yang mungkin "apply" kat diri saya je kot.haha..

 gazebo yang cantik!

 
                                                           
              Baru-baru ni (30/5/11) 'meon' mati.Sebagai manusia biasa, saya sedih dengan pemergian meon walaupun dia hanya seekor kucing. Tak sempat nak tengok dia besar, da mati. Lepas tu terdetik di hati saya bagaimana sekiranya orang yang paling rapat dengan kita sudah tiada. hmm..atau mungkin sudah ada orang yang pernah merasai perasaan ni pada awal usia mereka masih menagih kasih sayang orang tercinta.Cuba kita bayangkan kita sendiri da tiada lagi dalam dunia fana ni. Cuba kita bayangkan esok lusa salah satu organ kita sudah tidak berfungsi lagi.hmm..
           
                  Tak dapat atau dapat bayangkan bukan persoalannya.Tapi sejauh mana kita sudah bersedia menghadapinya? Bersyukurkah kita dengan semua nikmat Allah bagi kat kita? Atau selama ni kita hanya ambil endah tak endah je semua tu? Manusia.biasa la selalu lupa.saya sendiri selalu terlupa.terlupa mengucap Alhamdulillah (segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam) di kala hati leka dengan permainan dunia.oh tidak!!! 
“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh.
Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”.

            

4 comments:

  1. "apply" kat diri sy juga! hehe

    ReplyDelete
  2. aku dah follow ko pah...blog aku kanojokareshii8691.blogspot.com...btw,nice post!

    ReplyDelete
  3. ejuts:hehe..kata chaletmate sejati.=)
    atiqah: haha..
    jannah: ok.ak da follow ko jgk.
    anyway, tq sume!<3

    ReplyDelete